Oletteko ikinä kuulleet jäätyneestä olkapäästä?  Minä en ollut kuullut, mutta nyt olen ottanut asiasta selvää, googlettamalla tietenkin.  Mulla nimittäin on muutaman kuukauden ollut oikea olkapää aikas kipeänä.  Sillä ei voi tehdä normaaleja liikeratoja, puserot ja takit laitetaan päälle sillä tavalla jännästi oikeata kättä kiertäen.  Joskus koko käden unohtaa ja tekee ihan normijuttuja ja sitten saakin kiljaista kivusta.  Viime viikonloppuna kun otin karjalanpaistia uunista, meinasi koko pata tippua, vaikka varovaisesti otinkin.  Aika ikävä tunne tämä.

Noh, pomoni mulle sitten kertoi tästä jäätyneestä olkapäästä.  Googletin ja sain selville, että sitä ei tiedetä mistä se tulee, kesto on n. 2 kk - 2 vuotta, ei ole hoitokeinoa, tulehduskipulääkkeitä voi syödä jos auttaa ja sitten tietenkin jumppa.  Voi tulla sellaiseksi, ettei voi tehdä kertakaikkiaan mitään.  Päädyin siis siihen diagnoosiin ihan itekseni, että just tämmönen mun olkapääni on.  Auts.  Toivottavasti ei mene ihan toimintakyvyttömäksi kuitenkaan.  Olen yrittänyt pyöritellä ja jumppailla, mutta tiettyjä asentoja ei vaan saa tehtyä, eikä käsittääkseni pidäkään väkisin.

Katsotaan kuinka muijan käy .