Meinaan lomapäivää. Oikeasti olisin tänään halunnut nukkua ihan hiukka pitempään, mutta minut herätettiin kovalla maukunalla laugh Reeti vaan ilmoitti, että mä tulin ulkoota nyt tähän sun viereen, kuuliksä!  Joo, kiitti. Sitten en enää saanut unta. Vaikka ihan hyväkin, vielä on tekemistä laadittu tälle päivälle ihan riittämiin.

Eilen pesin ikkunoita urakalla.  Puuh. Otin olkkarin verhot alas ja pesin ne heti, koska halusin samat verhot takaisin ikkunaan, tykkään niistä sen verran paljon.  Noh, tuli sitten aika, että piti ne silittää.  Ja voihan viehnä sentäs! Kun otin ne narulta, ihmettelin miksi ne näyttää niin liiloilta, sinisiä niitten piti olla.  Tai kaksi verhoa oli semmosia, kaksi muuta oli oikean värisiä.  Sitten mä tajusin.  Kun tuo kuusiaita kaadettiin muutama vuosi sitten tosta meidän takapihan edestä, ollaan oltu kuin telkkarissa.  Ja koska jos minä näen vastapäisen talon huusholliin, varmasti he näkevät myös meille.  Siksi mulla on aina verhot olkkarin ikkunan edessä.  Ja koska ne ovat roikkuneet siinä taas vuoden, aurinko on ilmeisesti polttanut sen värin.  Sitä ei huomannut kun olivat ikkunassa, mutta nyt sitten huomasi.  Mallasin verhoa ikkunaan, mutta nyt mä näin sen eron myös siinä ikkunan edessä.  Enhän mä semmosia voinut laittaa.  Että mua otti pattiin.  Nimittäin mulla ei ollut suunnitelmaa B.  Eikun kaivamaan verhohyllyä.  Ei löydy mitään mieleistä.  Halusin siniset ja ainoat, jotka ehkä kenties olisivat kelvanneet, olivat likaisina, en enää ehtisi niitä pestä ja kuivattaa.  Mutta enhän mä ilman verhojakaan voi olla!  Pakko oli sitten laittaa nuo kullanväriset ja yhtään en ollut semmosella fiiliksellä, että ne oisin halunnut.  Ja muutenkin inhoan yli kaiken silittämistä, siinä hermohiki lensi kun niitä silitin laugh.  Kun sain verhot ikkunaan ja samanlaiset tyynynpäälliset sohvatyynyihin, menin ihan eteiseen katsomaan miltä näyttää.  No ei ne nyt niin kaameet ole, voin mä kai noita vähän aikaa katella.  Sen jälkeen istahdin pikimmiten tähän koneelle kuitenkin ja aloin selaamaan nettikauppoja laugh.  Uudet verhot on saatava!  Eipä löytynynnä mun mieleen mitään.  Paitsi Anttilassa oli kyllä yhdet, mutta maksoivat niin tuhottomasti etten raaskinut tilata.  Tilasin sitten lohdutukseksi uuden maton olkkariin laugh.  Se on taas syksy tulossa ja mulla alkaa tämä sisustusvimma smiley.

Toissapäivänä siivosin koko huushollin oikein urakalla myös.  Pesin täkit ja tuuletin patjat ja imuroin ja puunasin ja tein kaikkea mahdollista.  Pari tuntia sen jälkeen kun olin kaikki saanut valmiiksi ja olin tyytyväinen itseeni, hyvä etten purskahtanut itkuun laugh.  Kun tuo pihaovi on koko ajan auki, katselin, että mitä tossa lattialla on?  En tiedä mikä tällä hetkellä siementää tuolla luonnossa, mutta oven edusta oli ihan täysi semmosia pieniä mitä lie siemeniä ja siitä ne kulkeutuvat ympäri kämppää niin meidän toimesta kuin kissankin.  Tuntui kuin olisin ihan turhaan siivoillut.  Silloin taas aattelin, että kyllä tää siivoominen on hullun hommaa, siitä ei koskaan tule valmista laugh.

Tehän ette voinut tulla toimeen ilman näitä edellisiä vuodatuksiani laugh.  Mutta nyt menen ensin lukemaan päivän lehtiä netistä ja sitten vielä pientä pintaremonttia huusholliin ja sitten onkin normiviikonloppu.  Ylkä on ollut jo tämän viikon töissä ja ensi viikosta alkaa minunkin arkeni.

Ihanata viikonloppua kaikille!

Viikon huumoripläjäys:
Pieni tyttö käveli yksin koulusta kotiin, kun auto pysähtyi hänen kohdalleen:
- Hei, saat tikkarin, jos tulet kyytiin!
Tyttö ei ollut huomaavinaan, mutta auto seurasi hänen vierellään.
- Saat kaksi tikkaria, jos tulet kyytiin!
Tyttö jatkoi matkaansa ja auto seurasi vierellä.
- Saat kolme tikkaria, jos tulet kyytiin, houkutteli mies autosta.
Viimein tyttö pysähtyi ja sanoi:
- Kuule isä, jos sinun kerran piti välttämättä ostaa Lada, niin ajele yksin vaan.