Voi elämän kevät!  Kyllä osaa silmälaseissa olla hinnoilla eroa.  Päätin mennä hakemaan uudet kun tuo näkö sitä vaatii.  Olen ikäni ollut Instrun asiakas, mutta nyt päätin kokeilla jotain muuta kun niin kaikki mainostavat kuinka edullisia ovat. Meillä on Specsavers, Silmäasema ja Instrumentarium tuolla keskustassa.  Aloitin Silmäasemasta, koska sain siltä silmäkirurgilta 250 euron alennuslipukkeen ko. liikkeeseen.  Noh, löysin aika kivat sangat ja kysyin sitten mitä tulee maksamaan näillä mun vahvuuksilla ja esitin alennuskupongin.  Optikko alkoi laskemaan ja ilman kuponkia yli 900 euroa! Kupongin kanssa teki about 760 euroa.  No en ikinä!  Ja siihen hintaan kuului sitten aurinkolasit myös.  Mutta kun mulla yksistäänkään ei ole rillit ikinä maksaneet noin paljon, niin ei kyllä samaan hintaan mitään aurinkolaseja saa, kyllä ne maksaa.

Sitten suuntasin Specsaversiin.  Löysin sieltä myös kivat sangat ja sama laskenta sitten siellä, siihenkin hintaan 'kuului' kaupan päälle aurinkolasit.  Hinnaksi tuli about 640 euroa.  Aika huima pudotus.  Ei kelvannut vielä mulle sekään.

Eikun suuntaamaan Instruun.  Sieltä löysin myös kivat sangat ja sama laskenta siellä.  Instrussa tosin oli kaksi tarjousta päällä, joko 'kaupan päälle' aurinkolasit tai sitten puolet sankojen hinnasta pois.  Pitänee mainita, että kaikissa liikkeissä mun valitsemat sangat oli hintahaarukaltaan 198-212 euroa.  Noh, hinnaksi tuli aurinkolasien kanssa 630 euroa ja ilman aurinkolaseja 593,50 euroa.  Arvatkaa vaan valitsinko vikan vaihtoehdon.  Mulla on aurinkolasit voimakkuuksilla ja en niitä varmaan käytä kuin pari kertaa kesässä, joten sellaisia en tarvitse.  Ja kaiken lisäksi ne sangat oli just mulle!  Tykkäsin niistä tosi paljon, nyt mulle tulee hengettömät, tietenkin sinisillä sangoilla.  Oikein odotan uusia laseja, menee vielä viikkoja ennen kuin saan ne.

Mutta mitä siis opimme tästä.  Tai siis minä opin.  Ei kannata vaihtaa hyväksi havaittua liikettä yhtään mihinkään.

Viikon huumoripläjäys

Kaksi laihialaismiestä tapaavat toisensa kadulla, jolloin toinen kysäisee:
- Sääkös sen mun poikani eilen sieltä avaannosta pelaastit?
- Joo mää.
- No missääs sen pipo on?


Aurinkoista viikonloppua kaikille!